Leveransvillkor

Allmän

Häxans Örter affärs-ID: 2072560-7, adress: Centralvägen 2, 22340 Geta; säljer produkter till företag och vuxna i EU och utomlands. Dessa leveransvillkor är lämpliga för beställning av produkter i vår webbutik och för liknande leveranser.

Dessa leveransvillkor gäller från 15.03.2021. Vi kan ändra leveransvillkoren ensidigt då och då, så läs våra leveransvillkor i förväg varje gång du beställer produkter från vår webbutik.

Produkter och produktpriser

Funktionerna och priserna på e-handelsprodukter presenteras i samband med produktpresentationen för varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera detta. priser från kundvagnen innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna som visas i kundvagnen och i orderbekräftelsen.

Fraktkostnader

De leveranskostnader som kan debiteras för beställningen beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och den valda leveransmetoden och läggs automatiskt till orderns totala belopp. Du ser fraktkostnaderna för din beställning (om fraktkostnader debiteras) i din kundvagn innan du accepterar beställningen.

Tillsvidare kan vi inte leverera något till Åland

Beställning och kontrakt

Du kan beställa produkter på vår webbutiks webbplats genom att överföra dem till kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du läsa och förbinda oss till våra nuvarande leveransvillkor. Du förstår att din beställning, som du har accepterat och bekräftat, är, förutom vad som anges nedan med avseende på ångerrätten, bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.

Betalnings- och betalningsmetoder

Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och finns i kundvagnen.

Beställnings- och betalningsbekräftelse

Efter en beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress, så ange din e-postadress när du gör din beställning. Orderbekräftelsen bekräftar också den betalningsmetod som används.

Om vi ​​av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.

Leveranssätt

Vi kommer att leverera din beställning med en av de leveransmetoder som nämns på vår webbplats, som du väljer i samband med din beställning.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till EU är dagar, beroende på beställning och leveransmetod. Mer specifika tider kommer att meddelas i samband med produktalternativen.

Ångerrätt och returrätt

Om du är konsument har du rätt enligt den finska konsumentskyddslagen att annullera din beställning genom att meddela oss senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller den sista varupartiet eller, vid regelbunden leverans, mottagande av den första sats varor.

Avbeställningen måste göras tydligt, till exempel på vårt avbeställningsformulär, i vårt e-postmeddelande nedan eller i det skriftliga meddelandet du skickar med de returnerade varorna.

Ångerrätten gäller endast och de returnerade produkterna måste vara i originalförpackningen, oanvända och väl förpackade för retur.

Om transaktionen annulleras måste varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att annulleringsmeddelandet har skickats till vår returadress nedan. Om det behövs, måste returmannen bevisa att varorna har returnerats inom tidsgränsen, till exempel med returkvitto. Returen måste betala returkostnaden. Dessa kostnader kommer inte att återbetalas till returen.

När du returnerar en levererad beställning, ange ditt namn och kontaktinformation och kontonummer för återbetalning.

Följaktligen återbetalar vi pengarna du betalade för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.

Vår returadress:

Häxans Örter

Centralvägen 2

AX-22340 Geta

Överföringskontroll, fel och problem

Kontrollera leveransen omedelbart efter mottagandet. Om produkten har gått förlorad eller skadats under transport eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning eller är defekt, vänligen rapportera den till vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar så kommer vi att komma överens om hur du får rättat till felet. . I konsumenthandeln följer vi de obligatoriska bestämmelserna i konsumentskyddslagen om ansvar för fel.

Kundservice

Vår personal hjälper dig med alla frågor som rör din beställning. Kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:

E-post: info@haxansorter.fi

Tel. +358 40 326 9079

Ansvarsbegränsning

Häxans Örter ansvarar inte för några indirekta eller följdskador eller andra skador som uppstår till följd av beställningen, leveransen eller produkten eller för något av ovanstående, om inte annat anges i konsumentskyddslagen eller någon annan obligatorisk lag för sådana skador.

Oenigheter

Vi kommer att sträva efter att lösa eventuella tvister angående din beställning främst efter överenskommelse, så kontakta vår kundtjänst i första hand för att ordna ärendet.

Om tvisten om handelsavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttviststyrelsen (www.kuluttajariita.fi). Innan ärendet till konsumenttviststyrelsen ska konsumenten kontakta det lokala registerkontorets konsumentråd (www.kuluttajaneuvonta.fi).